Витвір мистецтва Ґустава Клімта, який вважався втраченим майже 100 років, був знайдений у вітальні приватної вілли біля Відня що у Австрії та був проданий на аукціоні Kinsky Art за $49 мільйонів. Оціночна вартість картини становила від €30 до €50 мільйонів.
На портреті зображена молода фройляйн Лізер в бірюзовій сукні, задрапірована легкою квітковою тканиною, на червоному тлі. Її алебастрова шкіра і пронизливі, світло-карі очі контрастують із темним, кучерявим волоссям. Незважаючи на таке чітке зображення, досі залишається загадкою, ким насправді була фройляйн Лізер.
Відомо, що брати Адольф і Юстус Лізер були заможними промисловцями в Австро-Угорській імперії, які збагатилися на джуті та коноплі, виробляючи шпагат і мотузки. Генрієтта Амалія Лізер-Ландау, яку називали Ліллі, була одружена з Юстусом Лізером до їхнього розлучення в 1905 році і стала відомою покровителькою мистецтва.
Можливо, саме вона замовила у Ґустава Клімта портрет однієї зі своїх дочок, або це міг зробити Адольф Лізер, взявши за модель свою дочку Маргарет Лізер.
За останніми дослідженнями походження картини, моделлю Клімта, можливо, була не Маргарет Констанс Лізер, племінниця Ліллі Лізер, а одна з її двох дочок [від Юстуса], або старша Хелена, народжена в 1898 році, або її сестра Анні, яка була на три роки молодша
повідомляє аукціонний будинок Kinsky Art
Що сталося з картиною після смерті Клімта в 1918 році, коли вона, ймовірно, перебувала в його студії, залишається невідомим, особливо після того, як нацистська Німеччина анексувала Австрію в 1938 році, а єврейське населення країни зазнало переслідувань, вивезення та депортації до концентраційних таборів.
Маргарет Лізер виїхала з Австрії до Угорщини, а потім до Великої Британії, але аукціонний дім Kinsky Art заявив, що картина ніколи не залишала Австрії.
Ліллі Лізер залишалася у Відні, поки її не депортували в 1942 році, а потім убили в Освенцімі наступного року.
Її дочки повернулися до Відня після Другої світової війни, щоб повернути її майно, але картина не згадувалася в жодних документах, повідомляє аукціонний дім на своєму сайті.
Саме ці численні неясності та історичні прогалини спонукали нинішніх власників зв’язатися з правонаступниками сім’ї Лізер і домовитися про «чесне та справедливе рішення» з усіма ними у 2023 році.
заявив аукціонний дім, не вказуючи імені поточного власника
«Було домовлено не розголошувати зміст зазначеної угоди; однак можна стверджувати, що всі можливі претензії всіх залучених сторін будуть врегульовані та виконані шляхом продажу витворів мистецтва на аукціоні», – йдеться в повідомленні.
«Угода по суті означає, що — з суто юридичної точки зору — не має значення, хто замовив картину Густаву Клімту і яка з трьох дівчат, про яких йдеться, на ній зображена».